Pravidla pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků ve druhém pololetí školního roku 2019/2020

Květen 24, 2020 12:22 pm publikoval

Základní škola Bohousová, okres Ústí nad Orlicí

Bohousová 73, 561 86 Záchlumí

Tel.: 465 629 174, email: zsbohousova@obeczachlumi.cz, web.: zsbohousova.cz

 

Č. j.:                                       ZS/ 27/2020/RE

Počet listů/příloh/listů př.:      3/0/0

Spis. a skart. znak, lhůta:       A 10   A/5

 

 

Pravidla pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků ve druhém

pololetí školního roku 2019/2020

 

Ředitel školy vydává podle § 30 odst. 2 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním,

středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školského zákona), § 14 odst. 2 vyhlášky č.

48/2005 Sb., o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní

docházky / § 4 vyhlášky č. 13/2005 Sb, o středním vzdělávání a vzdělávání v konzervatoři a

v souladu vyhláškou č. 211/2020 Sb. o hodnocení výsledků vzdělávání žáků ve druhém

pololetí školního roku 2019/2020 tato Pravidla pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků ve

druhém pololetí školního roku 2019/2020 (dále jen “Pravidla”)

 

Čl. I Pravidla pro hodnocení

 

(1) Výsledky vzdělávání žáka v druhém pololetí školního roku 2019/2020 se na

vysvědčení hodnotí slovně.

 

(2) Průběžné hodnocení výsledků vzdělávání žáka v druhém pololetí školního roku

2019/2020 probíhá slovně.

 

(3) Slovního hodnocení se užije i při opravných a komisionálních zkouškách.

 

(4) Klasifikace udělená žákovi před účinností těchto Pravidel zůstává v platnosti,

vyučující předmětu zohlední klasifikaci udělenou žákovi při provádění slovního

hodnocení na vysvědčení.

 

Čl. II Podklady pro hodnocení

 

(1) Hodnocení výsledků vzdělávání žáka vychází:

(a) z podkladů pro hodnocení získaných v druhém pololetí v době, kdy žák má

povinnost řádně docházet do školy,

(b) podpůrně z podkladů pro hodnocení získaných při vzdělávání na dálku, pokud

má pro takové vzdělávání žák podmínky, nebo podpůrně z podkladů pro

hodnocení získaných při vzdělávacích aktivitách konaných ve škole v době,

kdy žák nemá povinnost řádně docházet do školy,

(c) podpůrně z hodnocení výsledků žáka za první pololetí školního roku

2019/2020, a

(d) podkladů a vykonané pracovní povinnosti podle krizového zákona nebo

dobrovolné pomoci, pokud jsou relevantní ve vztahu k oboru vzdělání.

 

Čl. III Kritéria hodnocení

 

(1) Kritéria hodnocení vychází z obecně platných pravidel pro hodnocení výsledků

vzdělávání žáků.

 

(2) Z obecně platných kritérií se neužijí následující kritéria:

(a) klasifikace domácí přípravy a domácích úkolů (vzhledem k tomu, že nebudou zadávány),

(b) osobní pokrok a posun,

(c) nezbytně nutné hodnocení výchovných předmětů, zejména tělesné výchovy, která je na školách zakázána,

(d) klasifikace kontrolní písemné práce z nového učiva, které si žák osvojoval při distanční formě vzdělávání,

 

(3) Nad rámec kritérií dle odst. 1 se užijí následující kritéria:

(a) aktivní přístup žáka ke vzdělávání v době, kdy žák nebyl osobně přítomen na

vzdělávání, pokud měl pro takovéto vzdělávání podmínky,

(b) zapojení žáka do pracovní povinnosti podle krizového zákona nebo

dobrovolné pomoci, pokud jsou relevantní ve vztahu k oboru vzdělání,

(c) z podkladů pro hodnocení získaných v druhém pololetí v době, kdy byla umožněná osobní přítomnost žáků na vzdělávání,

(d) podpůrně z podkladů pro hodnocení získaných při vzdělávání na dálku probíhajícího v době, kdy žák nebyl osobně přítomen na vzdělávání, pokud měl pro takové vzdělávání žák podmínky, a

(e) nelze-li vycházet pouze z písm. c) a d), pak lze přihlédnout k hodnocení výsledků žáka za první pololetí školního roku 2019/2020.

 

Čl. IV Hodnocení chování

 

(1) Chování žáka se na vysvědčení hodnotí slovně.

 

Čl. V Vztah k obecnému Klasifikačnímu řádu

(1) Obecná pravidla pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků (Klasifikační řád) se užijí

přiměřeně tam, kde to není v rozporu s těmito mimořádnými Pravidly. Tam, kde se v

Klasifikačním řádu hovoří o klasifikaci, má se při postupu dle těchto Pravidel na mysli

slovní hodnocení.

 

(2) Zejména se neužijí následující ustanovení Klasifikačního řádu:

(a) tradiční hodnocení – klasifikace pěti stupni (známkou) uvedená v Klasifikačním řádu,

(b) klasifikace kontrolní písemné práce učiva za 2. pololetí.

 

Čl. VI Vydání vysvědčení

 

(1) Hodnocení výsledků vzdělávání na konci druhého pololetí bude zaznamenáno na

tiskopis vysvědčení pro slovní hodnocení, který bude jako list B připojen k listu A

obsahujícímu klasifikaci za první pololetí.

 

 

Čl. VI Vydání vysvědčení

 

(1) Vysvědčení za školní rok 2019/2020 bude žákům vydáno na tiskopise pro kombinaci

slovního hodnocení a klasifikace, kdy na listě pro klasifikaci bude uvedena klasifikace

pro první pololetí a na listě pro slovní hodnocení slovní hodnocení pro druhé pololetí.

 

Čl. VII Převod slovního hodnocení na klasifikaci

 

(1) Na žádost zletilého žáka / zákonného zástupce nezletilého žáka převede škola slovní

hodnocení na klasifikaci.

 

(2) Při převodu slovního hodnocení na klasifikaci se škola řídí mírou naplnění kritérií

hodnocení kritérii vymezených v Klasifikačním řádu pro jednotlivé předměty školního

vzdělávacího programu.

 

Čl. VIII Závěrečná ustanovení

 

(1) Tato Pravidla se užijí pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků v druhém pololetí

školního roku 2019/2020.

 

(2) Tato Pravidla jsou účinná dnem jejich vyhlášení ředitelem školy.

 

Projednáno s pedagogickou radou dne 20. 5. 2020

Schváleno distančně školskou radou dne 20. 5. 2020

 

 

V Bohousové dne 18. 5. 2020                                _____________________________

Mgr. Bc. Petr Skulbaševský

ředitel školy

Zařazeno v kategorii:

Tento přispěvek napsal skola