Pravidla pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků ve druhém pololetí školního roku 2019/2020
Květen 24, 2020 12:22 pmZákladní škola Bohousová, okres Ústí nad Orlicí
Bohousová 73, 561 86 Záchlumí
Tel.: 465 629 174, email: zsbohousova@obeczachlumi.cz, web.: zsbohousova.cz
Č. j.: ZS/ 27/2020/RE
Počet listů/příloh/listů př.: 3/0/0
Spis. a skart. znak, lhůta: A 10 A/5
Pravidla pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků ve druhém
pololetí školního roku 2019/2020
Ředitel školy vydává podle § 30 odst. 2 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním,
středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školského zákona), § 14 odst. 2 vyhlášky č.
48/2005 Sb., o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní
docházky / § 4 vyhlášky č. 13/2005 Sb, o středním vzdělávání a vzdělávání v konzervatoři a
v souladu vyhláškou č. 211/2020 Sb. o hodnocení výsledků vzdělávání žáků ve druhém
pololetí školního roku 2019/2020 tato Pravidla pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků ve
druhém pololetí školního roku 2019/2020 (dále jen “Pravidla”)
Čl. I Pravidla pro hodnocení
(1) Výsledky vzdělávání žáka v druhém pololetí školního roku 2019/2020 se na
vysvědčení hodnotí slovně.
(2) Průběžné hodnocení výsledků vzdělávání žáka v druhém pololetí školního roku
2019/2020 probíhá slovně.
(3) Slovního hodnocení se užije i při opravných a komisionálních zkouškách.
(4) Klasifikace udělená žákovi před účinností těchto Pravidel zůstává v platnosti,
vyučující předmětu zohlední klasifikaci udělenou žákovi při provádění slovního
hodnocení na vysvědčení.
Čl. II Podklady pro hodnocení
(1) Hodnocení výsledků vzdělávání žáka vychází:
(a) z podkladů pro hodnocení získaných v druhém pololetí v době, kdy žák má
povinnost řádně docházet do školy,
(b) podpůrně z podkladů pro hodnocení získaných při vzdělávání na dálku, pokud
má pro takové vzdělávání žák podmínky, nebo podpůrně z podkladů pro
hodnocení získaných při vzdělávacích aktivitách konaných ve škole v době,
kdy žák nemá povinnost řádně docházet do školy,
(c) podpůrně z hodnocení výsledků žáka za první pololetí školního roku
2019/2020, a
(d) podkladů a vykonané pracovní povinnosti podle krizového zákona nebo
dobrovolné pomoci, pokud jsou relevantní ve vztahu k oboru vzdělání.
Čl. III Kritéria hodnocení
(1) Kritéria hodnocení vychází z obecně platných pravidel pro hodnocení výsledků
vzdělávání žáků.
(2) Z obecně platných kritérií se neužijí následující kritéria:
(a) klasifikace domácí přípravy a domácích úkolů (vzhledem k tomu, že nebudou zadávány),
(b) osobní pokrok a posun,
(c) nezbytně nutné hodnocení výchovných předmětů, zejména tělesné výchovy, která je na školách zakázána,
(d) klasifikace kontrolní písemné práce z nového učiva, které si žák osvojoval při distanční formě vzdělávání,
(3) Nad rámec kritérií dle odst. 1 se užijí následující kritéria:
(a) aktivní přístup žáka ke vzdělávání v době, kdy žák nebyl osobně přítomen na
vzdělávání, pokud měl pro takovéto vzdělávání podmínky,
(b) zapojení žáka do pracovní povinnosti podle krizového zákona nebo
dobrovolné pomoci, pokud jsou relevantní ve vztahu k oboru vzdělání,
(c) z podkladů pro hodnocení získaných v druhém pololetí v době, kdy byla umožněná osobní přítomnost žáků na vzdělávání,
(d) podpůrně z podkladů pro hodnocení získaných při vzdělávání na dálku probíhajícího v době, kdy žák nebyl osobně přítomen na vzdělávání, pokud měl pro takové vzdělávání žák podmínky, a
(e) nelze-li vycházet pouze z písm. c) a d), pak lze přihlédnout k hodnocení výsledků žáka za první pololetí školního roku 2019/2020.
Čl. IV Hodnocení chování
(1) Chování žáka se na vysvědčení hodnotí slovně.
Čl. V Vztah k obecnému Klasifikačnímu řádu
(1) Obecná pravidla pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků (Klasifikační řád) se užijí
přiměřeně tam, kde to není v rozporu s těmito mimořádnými Pravidly. Tam, kde se v
Klasifikačním řádu hovoří o klasifikaci, má se při postupu dle těchto Pravidel na mysli
slovní hodnocení.
(2) Zejména se neužijí následující ustanovení Klasifikačního řádu:
(a) tradiční hodnocení – klasifikace pěti stupni (známkou) uvedená v Klasifikačním řádu,
(b) klasifikace kontrolní písemné práce učiva za 2. pololetí.
Čl. VI Vydání vysvědčení
(1) Hodnocení výsledků vzdělávání na konci druhého pololetí bude zaznamenáno na
tiskopis vysvědčení pro slovní hodnocení, který bude jako list B připojen k listu A
obsahujícímu klasifikaci za první pololetí.
Čl. VI Vydání vysvědčení
(1) Vysvědčení za školní rok 2019/2020 bude žákům vydáno na tiskopise pro kombinaci
slovního hodnocení a klasifikace, kdy na listě pro klasifikaci bude uvedena klasifikace
pro první pololetí a na listě pro slovní hodnocení slovní hodnocení pro druhé pololetí.
Čl. VII Převod slovního hodnocení na klasifikaci
(1) Na žádost zletilého žáka / zákonného zástupce nezletilého žáka převede škola slovní
hodnocení na klasifikaci.
(2) Při převodu slovního hodnocení na klasifikaci se škola řídí mírou naplnění kritérií
hodnocení kritérii vymezených v Klasifikačním řádu pro jednotlivé předměty školního
vzdělávacího programu.
Čl. VIII Závěrečná ustanovení
(1) Tato Pravidla se užijí pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků v druhém pololetí
školního roku 2019/2020.
(2) Tato Pravidla jsou účinná dnem jejich vyhlášení ředitelem školy.
Projednáno s pedagogickou radou dne 20. 5. 2020
Schváleno distančně školskou radou dne 20. 5. 2020
V Bohousové dne 18. 5. 2020 _____________________________
Mgr. Bc. Petr Skulbaševský
ředitel školy
Zařazeno v kategorii: Novinky
Tento přispěvek napsal skola